اول غذا را بخوانید بعد بخورید

بدن سالم هدیه تغذیه سالم است

اول غذا را بخوانید بعد بخورید

بدن سالم هدیه تغذیه سالم است

اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید

اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید

امارها نشان می دهد بیش از 38درصد افرادی که چاق هستند و برای کنترل وزن خود رژیم های سختی می گیرند،پس از دو سال کمتر از 5درصد از وزن کلی بدن خود را می توانند کاهش دهند.

به گزارش سایت only health،در مقاله جدید چند شیوه مطمئن برای کم خوری و در نهایت مقابله با چاقی ارائه شده که به گفته  می تواند از روش های قبلی موثرتر باشد.

این راهکار ها عبارت اند از:

از کاسه یا بشقاب کوچکتر برای غذا خوردن استفاده کنید اگر تصور می کنید این روش ما در مطالعات اخیر خلاف تصور شما را ثابت کرده ایم.متخصصان دانشگاه کورنل در آزمایشی در ازمایشی روی گروهی از افراد که در ظروفی با اندازه های مختلف غذا می خوردند،متوجه شدند وقتی ظرف غذا کوچک تر باشد مقدار غذایی که فرد می خورد کمتر است.

از قاشق یا چنگال بزرگتر استفاده کنید.شاید این کار در ظاهر غیر منطقی بنظر برسد ،اما نتایج ازمایش ها ثابت کرده است، هر چه قاشق و چنگال غذاخوری بزرگتر باشد،مغز فریب می خورد و مقدار کمتری غذا طلب می کند.

غذاهای سالم را در بالای فهرست تغذیه ای و در طبقات بالای یخچال قرار دهید.مطالعات روان شناختی نشان داده است ،انسان ها اولین  چیزی که به چشمشان می خورد انتخاب می کنند.بنابر این همیشه خوردنی های سالم و مغذی را در دسترس ترین مکان بگذارید.

اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست غذا بخورید.بررسی ها نشان داده است غذا خوردن با دستی که بیشتر کارهایتان را با آن انجام می دهید، سرعت خوردن را افزایش می دهد و علت این تند خوردن که به پر خوری منجر می شود،گرسنگی نبوده بلکه فقط عادت است.

هنگام طبخ غذا ادامس بدون قند بجوید.جویدن ادامس بدون قند ولع خوردن را کاهش می دهد.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیروس پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 02:04 ب.ظ http://www.amoozesh-online.blogfa.com

سلام...وبلاگت خیلی مفید بود...دمت گرم...دوس داشتی به منم سر بزن...

سیروس جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.amoozesh-online.blogfa.com

سلام...با افتخار لینک شدی زهرا خانوم...

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد