اول غذا را بخوانید بعد بخورید

بدن سالم هدیه تغذیه سالم است

اول غذا را بخوانید بعد بخورید

بدن سالم هدیه تغذیه سالم است

غذاهایی که دردسر سازند!!!

غذاهایی که دردسر سازند!!!


بعضی از افراد دچار سردرد های مزمنی هستند که پس از مراجعه به پزشک هم دلیل خاصی برای ان تشخیص داده نمی شود بیش از صد میلیون نفر از انواع مختلف سردرد های مزمن رنج می برند و بهتر است بدانید که علاوه بر فشارهای عصبی، استرس، کم خوابی، و  تغذیه نیز می تواند در ایجاد سردرد های مزمن موثر باشد و ممکن است غذا عامل اصلی سردرد های مزمن افراد باشد. پس توجه به غذاهای مصرفی و رژیم غذایی روزانه ی خود می تواند عامل مهمی در خلاصی یافتن از سردرد هایتان باشدزیرا بسیاری از افراد با خوردن غذاهای مشخص دچار سردرد می شوند. در ادامه مطلب شما را با غذاهایی که باعث سردرد میشوند و علت ان اشنا می کنم.


 

البته فهرست غذاهای موثر در ایجاد سردرد شامل مجموعه بزرگ و متنوع است که در اینجا فقط به ذکر انهایی خواهم پرداخت که دارای بیشترین تاثیر هستند.

پنیر: در پنیر های کهنه مقدار زیادی تیرامین وجود دارد که ایجاد مشکل میکند. (تیرامین اسید امینه ای است که از تجزیه ی پروتئین ها به دست می آید)

کسانی که به تیرامین حساسیت دارند باید این ویتامین ها را کمتر مصرف کنند: پنیر های آبی ، فتا ، موزارلا ، پارمسان و پنیر های فرآوری شده!

سایر مواد غذایی که مقدار زیادی تیرامین دارند شامل گوشت های فرآوری شده، ماهی های دودی، پیاز ، زیتون گونه های خاصی از لوبیا ، آجیل و آواکادو هستند.

از افزودنی ها بپرهیزید

نیترات: تعدادی از افزودنی های خوراکی از جمله نیترات و رنگ های خوراکی سبب سردرد می شوند این افزودنی ها مانند تیرامین سبب افزایش جریان خون به سمت مغز شده که احساس سردرد را به وجود می آورند. این مواد در غذاهایی مانند سوسیس ، کالباس، سایر مواد گوشتی فراوری شده یافت می شود. سردرد های ناشی از این مواد در دو طرف سر احساس می شود.

سایر موارد: غذاهای دیگری که ی تواند دچار سردرد شوند عبارتند از فراورده های لبنی پرچرب، موز، مرکبات کافئین ،کاکائو و شکلت های مغزدار ، میوه های خشک شده مانند انجیر کشمش و خرما، آسپارتام و دگر شیرین کننده های مصنوعی است.

یک راه حل ساده

برای اینکه بتوانیم غذاهایی که موجب سردرد شما می شوند را شناسایی کنید کافی است به مدت چند هفته ترکیبات غذایی که موجب سردردتان شده را یادداشت کنید.پس از مدتی با مقایسه ی این تغییرات متوجه خواهید شد که آن مادهی خاص کدام است. البته باید توجه داشته باشید که تاثیر غذا در ایجاد سردرد معمولا هفت ساعت یا بیشتر از زمان مصرف غذا مشخص خواهد شد.

منبع: MedicineNet

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد